fbpx

Lokalizacja: Zakopane
0.00 ( 0 głosów )

Opis

Ulica prowadząca od alei Przewodników Tatrzańskich do hotelu górskiego PTTK na Kalatówkach.
Znajduje się w całości na obszarze Tatr (Dolina Bystrej) i Tatrzańskiego Parku Narodowego. Obowiązuje na niej zakaz wjazdu dla pojazdów samochodowych (z wyjątkiem pojazdów służb i uprawnionych oraz rowerów). Przeznaczona jest głównie dla pieszych i jest bardzo popularnym szlakiem turystycznym.

Droga została rozbudowana w latach 1938–1939. Ma nawierzchnię brukowaną granitowymi kamieniami (tzw. „kocie łby”). Zaczyna się od placu w Kuźnicach, na wschód od dolnej stacji kolei linowej Kasprowy Wierch. Prowadzi cały czas na południe i dość stromo w górę obok elektrowni wybudowanej przez hrabiego Władysława Zamoyskiego w latach 1884–1905. Przy drodze punkt pobierania opłat za wstęp do parku narodowego. Po zachodniej stronie, w zboczach Krokwi w kilku miejscach znajdują się źródełka z wodą.

W odległości 0,8 km od Kuźnic po prawej stronie na zbocza Krokwi odgałęzia się inna droga i szlak turystyczny do klasztoru Albertynów na Śpiącej Górze. Zaraz powyżej, po lewej stronie drogi znajduje się klasztor Albertynek na Kalatówkach. Za terenem klasztoru szlak turystyczny rozwidla się; jedna nitka prowadzi na lewo, druga prosto dalej Drogą Brata Alberta.

Przy hotelu na Kalatówkach, na wysokości 1195 m n.p.m. brukowana Droga Brata Alberta kończy się. Ma długość 1,6 km, jej czas przejścia w górę wynosi 30 min. Różnica wysokości 184 m.

Opis skopiowano z wikipedii.